شرکت BIOLITE

شرکت BIOLITE

چالش

نیمی از پخت و پز در آتش‌های پر دود خانگی انجام می‌شود که باعث به خطر افتادن زندگی فقرا و هم‌چنین خطرات زیست محیطی می‌شود. سالانه ۴/۳ میلیون نفر جان خود را بر اثر استنشاق هوای آلوده‌ی آتش‌های خانگی؛ اضافه بر میزان مرگ و میر از مالاریا، سل و ایدز از دست می‌دهند.

تعداد بسیار زیادی از خانواده‌های فقیر فاقد اجاق گاز برای پخت و پز هستند، منابع انرژی آن‌ها هم‌چنان سنتی است و البته هزینه‌ای هم برای منابع انرژی جدیدتر نمی‌کنند.

ابتکار

شرکت BIOLITES، اجاق‌های بیومس خانگی ابداع و تهیه کرده که نه تنها به طرز قابل توجه‌ای کربن تولیدی را کاهش می‌دهند، بلکه الکتریسیته تولید می‌کنند. این تولید برق برای مناطق محروم و دورافتاده بسیار مطلوب است و می‌تواند باعث افزایش رفاه افراد در زمینه‌های گوناگون مثل استفاده از گوشی همراه و شارژ آن در این مناطق شود.

اجاق‌ها باعث کاهش بیماری‌های مربوط به دود، کاهش هزینه مصرف سوخت و افزایش دسترسی به الکتریسیته می‌شوند.

اجاق خانگی؛ اولین اجاق بیومس است که کمترین دود را با وجود منبع انرژی بیومس دارد که تکنولوژی خاص ساخت آن مخصوص شرکت BIOLITE است.

نتیجه و تاثیر

این اجاق‌ها ۲ وات توان تولید انرژی الکتریکی دارند و برای هرخانوار سالانه باعث ۲۰۰ دلارصرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند. ۹۴٪ دود و ۹۲٪ مونوکسیدکربن را نسبت به اجاق‌های معمول کاهش می‌دهند.

این موسسه در فکر گسترش این صنعت در هند، غنا و اوگاندا در سال‌های آینده است.

منبع: https://goo.gl/Dxy2Rb

ترجمه و تلخیص: نرگس منصوری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.