247

آخرین کتاب محمد یونس، با عنوان “کسب و کار اجتماعی؛ شیوه جدیدی از کسب و کار که منجر به تامین نیازهای حیاتی بشر در دنیای سرمایه داری خواهد شد” توسط انتشارات رسا منتشر شده است.

یونس در این کتاب به تشریح هر چه بیشتر ایده کسب و کارهای اجتماعی، و اصولی که باید رعایت کنند می پردازد. معرفی کسب و کارهای اجتماعی ای که با همکاری یونس تاسیس شده و یا در شرف تاسیس بوده اند نیز بخش مهمی از این کتاب است.

در کتاب می خوانیم چطور کارخانه تولید ماست غنی شده برای کودکان “گرامین-دانون” با مشکلاتش روبرو شده و با تغییر رویکردهایش توانسته به پایداری برسد. درباره کارگاه تصفیه آب از سیانور، درباره پروژه مشترک با آدیداس جهت تولید کفش های بسیار ارزان، درباره پروژه ای برای تولید پشه بندهایی علیه پشه مالاریا، برنامه های گرامین-اینتل و چندین و چند پروژه جالب و هیجان انگیز دیگر می توانید در این کتاب بخوانید و با روندی که برای انجام کارها و حل مشکلات در پیش گرفته اند آشنا شوید.

در پایان کتاب از زبان یونس می خوانیم:

«اگرچه رویاها غیرممکن به نظر می رسند، اما تجربه پنجاه سال گذشته به ما آموخته است که اگر آن ها را باور داشته باشیم و برای تحقق شان کار کنیم، دست یابی به رویاها ممکن می شود. بنابراین بیایید رویاهایمان را باور کنیم و خود را وقف ممکن ساختن این غیرممکن ها بکنیم.

اگر تمایل دارید این رویاها را با من در میان بگذارید، و به مردمی از سراسر دنیا بپیوندید که به وسیله کسب و کارهای اجتماعی شروع به تحقق بخشیدن به رویاهایشان کرده اند، بیایید با هم، این سفر هیجان انگیز را شروع کنیم.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.