کادوی تولد

کادوی تولد

خرید کادوی تولد می‌تواند به یکی از سخت‌ترین کارهای سالانه تبدیل شود. به‌خصوص اگر کسی که تولد اوست، از اهمیت زیادی برای شما برخوردار باشد. این چند نکته‌ی ساده به شما کمک خواهند کرد تا از سختی انتخاب کادوی تولد کم کنید.

۱- همه کادو گرفتن را دوست دارند!

“لازم نیست چیزی بخری”، “من هیچی لازم ندارم” و…

این‌ها جملاتی هستند که خیلی از ما چند روز مانده به روز تولد دوستان و عزیزان‌مان از آن‌ها شنیده‌ایم. حتی ممکن است یک نفر از میان هر یک میلیون پیدا شود که چنین جمله‌ای را واقعا از ته دل گفته باشد، اما در هر صورت همان یک نفر هم از این‌که با تهیه و خرید کادوی تولد به یاد او بوده‌اید و اهمیتی که برای شما دارد را یادآوری کرده‌اید، خوش‌حال خواهد شد.

۲- کادوی تولد را به یک رویداد تبدیل کنید

تا می‌توانید خلاقیت به خرج دهید! برای کادوگیرنده، یک تجربه بسازید. این خلاقیت ممکن است در بسته‌بندی کادو باشد، یا مثلا ممکن است به جای این‌که کادویتان را مستقیما به او بدهید، سرنخ‌هایی در اختیارش قرار دهید که در نهایت بتواند به محل کادوی تولد برسد. ممکن است کادوی اصلی شما به سادگی یک کارت هدیه باشد، اما می‌توانید آن را داخل یک عروسک مخفی کنید! به روحیات و علایق طرف‌تان توجه داشته باشید و تمام تلاش‌تان را بکنید که برای او یک تجربه‌ی جذاب و به‌یادماندنی بسازید.

خرید کادوی تولد

۳- یک لیست از تمام علایق کادوگیرنده تهیه کنید

حداقل دو دقیقه‌ی کامل زمان بگذارید و هر چیزی که وقتی به او فکر می‌کنید در خاطرتان می‌آید را بنویسید؛ هر علاقه یا هر چیزی که او را به فردی که هست تبدیل کرده. بعد لیستی که تهیه کرده‌اید را جلوی خودتان بگذارید و به این فکر کنید که چه هدیه‌ای می‌تواند به موارد بیش‌تری از لیست ربط پیدا کند. مطمئن باشید به ایده‌هایی خواهید رسید که در حالت عادی به هیچ وجه به ذهن‌تان خطور نمی‌کردند. و اگر بتوانید با این روش کادوی تولد خاصی تهیه کنید، کادوگیرنده هم متوجه تلاش شما خواهد شد.

۴- به گذشته توجه کنید

به اتفاقاتی که در گذشته افتاده توجه کنید، اتفاقات خوب زندگی کسی که تولد اوست را پیدا کنید و تلاش کنید که آن خاطرات خوب را زنده کنید. مثلا ممکن است یک عکس قدیمی او را خوش‌حال کند. اگر می‌توانید آن عکس را در سایز بزرگ‌تر چاپ کنید و در قاب به او هدیه دهید. اگر در بچگی همیشه یک چیز خاص می‌خواسته و در این مورد به شما گفته، می‌توانید آن آرزوی کودکانه را برآورده کنید. چنین هدیه‌هایی قطعا باعث لبخند و گاهی اوقات چند قطره اشک از روی شوق خواهند شد.

۵- از خودتان بپرسید به چه چیزی نیاز دارد

خیلی وقت‌ها ممکن است در نگاه اول چیزی به ذهن‌تان نیاید اما اگر دقیق‌تر شوید و جنبه‌های مختلف زندگی و کار کسی که می‌خواهید به کادوی تولد بدهید را ببینید، احتمالا خواهید توانست چیزهای مختلفی که طرف‌تان به آن‌ها نیاز دارد را پیدا کنید. از شناختی که از هدیه‌گیرنده دارید، نهایت استفاده را ببرید.

۶- به او گوش دهید و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

گاهی اوقات پاسخ دقیقا مقابل شماست. شاید کسی که می‌خواهید برای او کادوی تولد بخرید، یک بار وقتی با شما از مقابل یک مغازه می‌گذشته چیزی در ویترین دیده و به شما گفته که چه‌قدر دوست دارد آن را داشته باشد.

راه دوم، استفاده از شبکه‌های اجتماعی‌ست. پست‌های اخیر او را ببینید و به این توجه کنید که آیا به چیز خاصی علاقه نشان داده یا نه. اصلا ببینید در چه موردی حرف زده. احتمالا بتوانید به چند ایده‌ی خوب برای یک کادوی تولد مناسب برسید.

هدیه تولد

۷- او را به خنده بیندازید

اگر کسی به سیب‌زمینی سرخ‌کرده علاقه دارد، یک گونی سیب‌زمینی برای او بخرید! (البته اگر آن‌قدرها به کتک نخوردن علاقه ندارید!) به دوستی که از رمان خواندن بدش می‌آید، یک کتاب‌خوان با کلی رمان ذخیره‌شده در حافظه‌اش هدیه دهید. یک کادوی تولد که بتواند کادوگیرنده را بخنداند، تا مدت‌هایی طولانی در ذهن او باقی خواهد ماند. فقط مواظب باشید که جنبه‌ی خنده‌دار قضیه فقط برای شما خنده‌دار نباشد. اخلاق هدیه‌گیرنده را حتما در نظر بگیرید. در صورت لزوم با دیگران مشورت کنید تا بتوانید کادوی تولد مناسبی تهیه کنید.

نتیجه

اصولا نسخه دادن برای همه‌ی کادوهای تولد و برای همه‌ی افراد غیرممکن است و دقیقا همین مسئله است که فرآیند خرید کادوی تولد را سخت و البته دل‌چسب و مهم می‌کند. به مواردی که ذکر شد توجه کنید. بعد از انتخاب هدیه‌ی مورد نظرتان، خرید آنلاین کادوی تولد هم یکی از گزینه‌های شماست. اگر بعد از خواندن پیشنهادات بالا هنوز هم نمی‌دانید چه باید بخرید، گزینه‌های مختلف و متفاوتی که در فروش‌گاه آنلاین دستادست وجود دارند را ببینید. قطعا هدیه‌ی دل‌خواه‌تان را پیدا خواهید کرد.

هدیه

این پست وبلاگ توسط تیم محتوای آژانس خلاقیت و بازاریابی چار ستون تهیه شده است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.