زلزله کرمانشاه

زلزله کرمانشاه

درباره سرپل‌ذهاب قبلا چیزی شنیده بودید؟ یکی از شهرستان‌های محروم کشور که ساکنینش در تمام سال‌های جنگ مرزداران‌مان بودند. در همین شهرستان محروم هم، قسمت اعظم کشته‌ها و ویرانی‌ها متعلق به خانه‌های روستایی، ارزان و حاشیه شهری بود، یعنی خانه کسانی که نسبت به بقیه اهالی آنجا وضعیت فرودست‌تری داشتند. به زبان ساده بیشتر فقر بود که آدم‌ها را کشت و بی‌خانمان کرد تا زلزله.

حال که روزهای اول زلزله گذشته است، بنا به گفته آگاهان کمک‌های اولیه به اندازه نیاز مردم نواحی زلزله زده جمع و ارسال شده یا در حال ارسال است. در واقع مشکلات فعلی در حیطه توزیع اجناس است و نه وجود آنها. به همین خاطر ما فکر می‌کنیم از حالا به بعد بهترین کار این است که به مردم کمک کنیم تا زندگی‌شان را به شکل پایداری بهبود بدهند.

ده‌ها آدم مشهور سیاسی، هنری، ورزشی، تلگرامی و اینستاگرامی به شکل مستقل در حال جمع کردن پول‌هایی هستند که به دلیل نبود تخصص در این افراد -که امری کاملا طبیعی است- احتمالا تبدیل به همان خاورهای پر از اجناس اضافه‌ای خواهند شد که از چند روز دیگر به درد نمی‌خورند.

ما هم مثل شماییم، هیچ جواب آماده‌ای در آستین‌مان نداریم. اما اگر کسانی را می‌شناسید که کمک‌هایشان را هنوز جایی نفرستاده‌اند یا هنوز کمک‌های جمع شده را هزینه نکرده‌اند، می‌توانیم به دنبال یک جواب و راه حل پایدار بگردیم و اجرایش کنیم. و بیشتر از هرچیزی حواسمان به این نکته باشد که مردم محلی و آسیب‌دیده بهتر از هرکسی نیازهایشان را می‌دانند و هیچ کاری بدون مشارکت خودشان نمی‌تواند پایدار باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.