145

تیمسار همسایه طبقه سوم آپارتمان، آدم بسیار منضبط و با دیسیپلینیه. همونطور که همیشه سر وقت پول شارژ آپارتمون رو پرداخت می کنه، انتظار داره که تو آپارتمان همه چیز سر جای خودش باشه و امورات ساختمان با نظم و ترتیب لازم پیش بره. و خوب، بعضی وقت ها این سخت گیری هاش برای ما گرون تموم می شه. چند وقت پیش بود که تیمسار به امور معماری ساختمان علاقمند شد و مطالعاتی رو در این زمینه انجام داد. حاصل این مطالعات در وهله اول این بود که دیوار میانی پارکینگ رو باید حذف می کردیم چون به ریخت و سبک معماری فضای پارکینگ نمی خورد. هر چی من و بقیه همسایه ها با جناب تیمسار مذاکره کردیم که بی خیال این دیوار بشه، افاقه نکرد. و در نهایت همگی تصمیم گرفتیم که به تصمیم تیمسار گردن بنهیم! فکر می کردم ماجرا با همین دیوار ختم به خیر بشه و فیصله پیدا کنه ولی زهی خیال باطل! چند روز پیش از لابی ساختمان رد می شدم که دیدم تیمسار به عصاش تکیه داده و خیره شده به ستون وسط لابی. ورود من به صحنه گویا رشته افکارشو پاره کرد:

–  پسرجان! بیا اینجا ببینم!

–  بله جناب تیمسار، اتفاقی افتاده؟

با عصاش به ستون اشاره کرد و گفت: بگو ببینم اینجا چه چیزی می بینی؟

–  چیزی شده جناب تیمسار؟ کاشی های ستون با رنگ دیوارها همخوانی نداره؟ طرح کاشی ها به سبک معماری ساختمون نمی‏خوره؟ نکنه سقف طبقه همکف آب داده؟ …. نه من که لکه ای نمی بینم.

–  کجه عزیز من! این چیزه کجه!

–  جان؟! چی کجه تیمسار؟ کاشی هارو کج چیدن یعنی؟!

–  نه پسر جان! ستون کجه. من همیشه یه حسی داشتم که این ساختمون یه چیز اساسی داره، الان به این نتیجه رسیدم که کار از پایبست خراب است جوان!

–  نفرمایید تیمسار جان! این آپارتمان کاملا مهندسی ساخته شده، اوستا ساز نیست که. شما به عصاتون تکیه دادین لابد دارین کج به ستون نگاه می کنین!

تیمسار ناگهان به سمت من چرخشی کرد و عصاش رو گرفت رو به صورتم و فریاد زد:

–  ببین پسر جان! من این چیزا رو تو آسیاب سفید نکردم! وقتی می گم کجه یعنی کجه دیگه! مهندس و اوستا هم نداره! از قدیم گفتن چیز اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج! کجی این ستون باعث چیز شدن کل ساختمان شده. بنده خودم از لبه پشت بام یه سنگ انداختم پایین، به جای لبه دیوار افتاد تو جوب خیابون! فکر کردی همینجوری می گم؟!

خوب دیگه جایی برای بحث وجود نداشت! دوستان شما مهندس ساختمانی تو آشناهاتون ندارین که بتونه با کمترین تخریب ستون وسط یه ساختمان رو راست کنه؟!

 

نوشته یاشار
=======================================

سری طنز آپارتمان ملت درباره همه چیزهایی است که به خودمان باز می گردد، به ما ملت.

=======================================

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.