در این بخش پاسخ های دستادست به سوالات متداول را می خوانید. اگر سوال شما پاسخ داده نشده، به ما ایمیل بزنید.

کمک به دستادست به عنوان یک کسب و کار اجتماعی چه تفاوتی با کمک به یک خیریه دارد؟

تفاوت این دو مثل تفاوت «ماهی دادن» و «ماهیگیری یاد دادن» است. دستادست تلاش می کند تا برای تولید کنندگان یک وضعیت اجتماعی- اقتصادی قابل اطمینان و پایدار به وجود آورد. تولید کنندگان با تلاش و همت خود شرایط زندگی شان را تغییر می دهند. کمک های دستادست در قالب کارآفرینی، اطلاع رسانی و آموزش ارائه خواهد شد.

ما به دنبال آن هستیم با خیریه ها و به خصوص سازمان های فعال در عرصه توانمندسازی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم تا بتوانیم چرخه مثبتی از قدرتمندسازی را به وجود بیاوریم.

چطور از اخبار دستادست مطلع شوم؟

دستادست یک سازمان غیرانتفاعی و مستقل است که هیچ نماینده‌ای در داخل و خارج کشور ندارد و اخبار و اطلاعات فعالیت‌های آن تنها از طریق سایت رسمی و صفحات آن در شبکه‌های مجازی اعلام می‌شود.

دستادست چیست؟

دستادست یک موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی است. یک کارآفرینی اجتماعی غیرانتفاعی با رویکرد تجارت عادلانه که به دنبال قدرتمند کردن تولیدکنندگان محصولات دست‌ساز با اولویت گروه‌های به حاشیه رانده شده جامعه است. گروه‌هایی مانند زنان روستایی، مهاجر، معلول و…

کسب و کار اجتماعی یعنی چه؟

کسب و کار اجتماعی (Social Business) یا کارآفرینی اجتماعی غیرانتفاعی کسب و کاری است که در آن از راهکارهای دنیای تجارت (مانند مارکتینگ و تبلیغات) در جهت گسترش و تحقق برنامه ای که یک هدف اجتماعی را دنبال می کند استفاده می شود.

جای شما در این داستان خالی است…