دستادست در روزنامه بهار

دستادست در روزنامه بهار

گزارش ما درباره فعالیت‌های دستادست و برنامه‌های آینده‌مان، امروز در روزنامه بهار چاپ شد.

* مهم‌ترین موضوع برای ما، پایبندی به اصول ده‌گانه تجارت عادلانه است که بر رعایت حقوق تولیدکنندگان، عدم وجود کار اجباری یا با دست‌مزد ناعادلانه یا کار کودک، عدم تبعیض بین زن و مرد و… تاکید دارد. این اصول خط قرمزهای ما را در طی کار مشخص و پررنگ کرده‌اند.

* یکی از مهم‌ترین اصول ما، حذف واسطه‌هاست. حذف واسطه‌ها یعنی در حالی که تولیدکنندگان نیز سود می‌برند، قیمت محصول برای خریداران مناسب باشد. حذف واسطه‌ها، به نفع تولید‌کننده و خریدار است، زیرا نه تنها تولیدکننده قیمت محصول را تعیین می‌کند، بلکه خریدار دیگر هزینه مربوط به دلالی و واسطه‌گری را که گاهی چند برابر مبلغ دریافتی تولید کننده است، پرداخت نمی‌کند.

* تعداد افرادی که از ما تقاضای همکاری و کمک دارند بسیار زیاد است. ۴۰۰ زن از ۱۵ استان کشور در حال حاضر در لیست همکاران ما قرار دارند. به علت محدودیت امکانات، سه ماه است نتوانسته‌ایم گروه جدیدی را بپذیریم. در همین مدت کوتاه بیش از ۱۰۰ نفر در لیست انتظار قرار گرفته‌اند.

* دلمان می‌خواهد اولین فروشگاه تجارت عادلانه ایران به دست تمام کسانی راه بیافتد که دغدغه بهبود وضعیت کار و زندگی گروه‌های به حاشیه‌رانده‌شده را دارند. چون فکر می‌کنیم این کار خودش روشن‌ترین بیانیه دنیاست. یک بیانیه که با صدای بلندی به همه می‌گوید: ما از این ۴۰۰ تا زن، با همان‌قدر پولی که در توان داشتیم حمایت کردیم. ما اهمیت می‌دهیم که خرید و پول ما در دنیا چه اثری می‌گذارد. ما دنیایی عادلانه‌تر می‌خواهیم، دنیایی که رد رنج انسان‌ها روی لباس و غذایمان نباشد.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید:

https://goo.gl/E8M5CK

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.