سازنده مجسمه های گچی از ارومیه

mo1

اولین ها همیشه به یاد آدم می مانند، و قرارداد با آقای زارع دوست اولین قرارداد ما بود. از کوچه پسکوچه های شهر گذشتیم تا به خانه کوچک اما گرم و مهربان ایشان برسیم. خانه ای که با همه کوچکی اش، سخاوتمندانه یکی از اتاق هایش را هم به کارگاهی برای تولید مجسمه های گچی بدل کرده بود.

ما مشغول عکس گرفتن و مذاکره و نوشتن قرارداد شدیم و ایشان همه اش به فکر ما بودند که میوه بخوریم و تعارف نکنیم. شاید کارگاه شان کوچک و کم نور بود اما دل شان بزرگ و سخاوتمند و روح شان، روح پدری مغرور و مهربان بود.

آقای زارع دوست متولد ۱۳۵۱ هستند، از شهرستان بناب. ۱۰ سالی می شود که به ارومیه آمده اند. در ۲۷ سالگی ازدواج کرده اند و همسری مهربان و خوشرو دارند. پسر بزرگترشان امیر است و ۱۴ سال دارد، متین کوچک هم ۱۰ ساله است. وقتی می پرسیم پسرها هم کار شما را بلدند یا نه می خندند و می گویند گاهی در رنگ کردن کمکم می کنند.

می گویند از ۱۴ سال قبل وارد این کار شده اند. اولش از همدان مجسمه می آورده اند برای فروش. بعد با خریدن دو قالب خودشان دست به تولید زده اند. شغل شان هم همین است و چرخ زندگی را با فروش همین مجسمه ها می چرخانند.

معلوم است که از صحبت کردن درباره کارشان لذت می برند. جالب اینجاست که دست هایشان هم دائما مشغول اند و بیکار نمی مانند. از مشکلات که می پرسیم اول درباره تبلیغات می گویند و دوم از کوچکی جا. امیدوارند بتوانند با شناخته شدن و فروش کارهایشان کارگاهی بیرون از خانه داشته باشند و بتوانند بیشتر و بیشتر تولید کنند. راستی آقای زارع دوست کارگاه شان را هم کارگاه امیر می نامند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.