سنگ تراش و سازنده زیورآلات از ارومیه

وقتی زن و مردی هر دو هنرمند و هنردوست باشند دیدن کارگاه و مغازه شان ماجرای جالبی از آب درمی آید، جایی که پر از زیورآلات گوناگون و گلدان هایی با گل های سنگی بود. خونگرمی و مهربانی از رفتارشان مشخص بود و به قول بانوی خانه در هنر و زندگی پشتیبان هم بودند. شما هم فقط باید بودید و تعریف های آقا را از خانم می شنیدید تا با ما هم عقیده شوید!

آقا متولد اصفهان و ۴۰ ساله اند. ماشین آلات صنعتی خوانده اما از کودکی علاقه مند به هنر بوده اند. در زمینه های نقاشی، تراشکاری و چوب فعالیت کرده اند. حدودا ۵ سال هم هست که به شکلی تخصصی در زمینه تراش سنگ های زینتی فعالیت می کنند.

همسرشان هم متولد تهران و ۳۰ ساله اند. در رشته مجسمه سازی از دانشکده هنر تهران فارغ التحصیل شده اند و عضو انجمن مجسمه سازان ایران هم هستند. حدود ۱۲ سال است مجسمه می سازند و از ۵ سال قبل در زمینه تراش سنگ های زینتی هم فعالیت می کنند.بعد از ازدواج شان برای داشتن آرامش از شلوغی تهران فرار کرده اند و به ارومیه آمده اند.

مشکل شان را در قدم اول اطلاعات کم مردم درباره سنگ ها می دانند و در قدم دوم مشکلات ناشی از تحریم. امیدواریم به مرور زمان انواع هنرهای دستی و سنگ های زینتی بیشتر در جامعه شناخته شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.