بافنده و قلاب باف از ارومیه

mo035

وقتی به دیدن شان رفتیم سر کلاس بودند، هم باید جواب سوالات شاگردان شان را می دادند، هم جواب سوالات ما را! و این طور بود که ما فهمیدیم خانم میرزایی چقدر صبور و خوش اخلاق اند.

چهل و چهار ساله و متولد پیرانشهر اند. تا نه سالگی در پیرانشهر و مهاباد زندگی کرده و از آن موقع به بعد ساکن ارومیه اند. تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده اند، چون همان موقع و در سن چهارده سالگی ازدواج کرده اند. دو دختر و یک پسر دارند و خودشان سرپرست و مسئول اداره زندگی خانواده شان هستند.

در طی ۱۲ سال گذشته از طریق آموزش بافتنی، قلاب بافی و… همین طور فروش این محصولات، زندگی شان را اداره کرده اند. می گویند از کودکی به هنر علاقه داشتند و تمامی این کارها را هم خودشان یاد گرفته و هیچ کلاسی نرفته اند. فقط این اواخر چند جلسه در کلاس های قالیبافی شرکت کرده اند.

خانم میرزایی را با مهربانی و خنده رو بودن شان تصور کنید. زن هنرمندی که به هر طرف خانه شان نگاه می کردیم کارهای خودشان را می دیدیم. به قول یکی از بچه ها، فقط وسایل برقی و مبل ها کار خودشان نبودند! می توانید برای تکمیل این تصویر طعم خوش کمپوت های دستپخت خودشان را هم اضافه کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.