بازی کارتی مراقبت

وقتی در شرایط اجتماعی، اقتصادی و… ناپایداری زندگی می‌کنیم بیش از همیشه به مراقبت نیاز داریم. شما هم در فرم نظرسنجی چنین چیزی از ما خواسته بودید، فضایی امن برای بودن، گفتن و شنیدن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با خلق «بازی کارتی مراقبت» به شما کمک کنیم خودتان چنین فضایی را خلق کنید. بازی ساده و کارتی مراقبت طراحی شده است تا به شما کمک کند با دعوت از دوستان نزدیک و مورد اعتمادتان (بسیار مهم است که حتما کاملا مورد اعتماد شما باشند) شکلی از همنشینی را بسازید که در آن همه شما از همدیگر مراقبت می‌کنید و حتی این مراقبت را به جهان بیرون و اجتماعی هم گسترش می‌دهید.

بازی کارتی مراقبت

کسی که هماهنگ کننده قرار و دورهمی بوده شروع کننده بازی خواهد بود. او روش بازی را برای بقیه شرح می‌دهد. هدف از این بازی تشکیل دورهمی‌هایی از دوستان مورد اعتماد هم برای مراقبت از خودمان و دیگران است.

روش بازی کارتی مراقبت:

همه بازی را با ده سکه شروع می‌کنند. کارت‌ها را بُر زده و روی هم قرار می‌دهیم. هر کس در نوبتش می‌تواند دو کارت از دسته بیرون بکشد. اگر کارت اولی که از دسته بیرون کشیده را بخواهد هزینه خرید کارت را به بانک داده و آن را برمی‌دارد، در غیر این صورت کارت اول را زیر تمام کارت‌ها قرار داده و باید کارت دوم را بیرون بکشد و با پرداخت هزینه به بانک آن را برداشته و بازی ‌کند. کارتی که بازی شده از دور خارج می‌شود.

کارت‌های کنجکاوی: هزینه خرید ۳ سکه
با داشتن این کارت‌ها می‌توانی تصورات دیگران درباره خودت را بفهمی. هر کسی که به این کارت پاسخ بدهد یک سکه از بانک جایزه می‌گیرد.

کارت‌های هیجان: هزینه خرید ۲ سکه
با داشتن این کارت‌ها چیزی در مورد دیگران را افشا می‌کنی. هر کسی که می‌خواهد جواب را بشنود باید یک سکه به صاحب کارت بدهد.

کارت‌های مراقبت: رایگان
کارت‌هایی هستند که همه باید در انجام آنها مشارکت کنند و هر نفر با بازی کردن هر کارت مراقبت ۲ سکه از بانک جایزه می‌گیرد.

کارت‌های اعتماد: هزینه خرید ۱ سکه
با داشتن این کارت‌ها چیزی در مورد خودت را افشا می‌کنی. هر کسی می‌تواند به خاطر جواب تا ۲ سکه به صاحب کارت جایزه بدهد، به همان مقدار هم از بانک جایزه دریافت خواهد کرد.

کارت خالی: دریافت یک سکه از بانک

بازبازی: هزینه خرید ۴ سکه
هر فرد در نوبتش می‌تواند به جای کشیدن کارت جدید کارت فرد دیگری را که در آن دست بازی شده از او بخرد و دوباره بازی کند. با پرداخت ۸ سکه می‌تواند همه را مجبور کند تا آن کارت را بازی کنند.

پس از بازی کردن تمام کارت‌ها بازی کارتی مراقبت به پایان می‌رسد، فرد دارای بیشترین سکه برنده بازی است. برنده مسئول نظارت به تعریف سه پروژه شخصی، جمعی و اجتماعی گروه است. همین طور جریمه انجام ندادن هر کدام از پروژه‌ها را مشخص کرده و نحوه مصرف جریمه را هم تعیین می‌کند. برنده ابتدا نتایج پروژه‌های دفعه قبل را گوش می‌کند و در صورت کم‌کاری جریمه‌ها را دریافت می‌کند. سپس به سراغ برنامه این هفته می‌رود.
ما در دستادست پروژه‌هایی اجتماعی برای مراقبت از زنانی از طبقات فرودست تعریف می‌کنیم و شما می‌توانید از پیشنهادات ما هم استفاده کنید. برای دیدن لیست این پروژه‌ها به صفحه پروژه «دور هم، مراقب هم» سر بزنید.

پروژه‌های بازی کارتی مراقبت:

پروژه اجتماعی: پروژه‌هایی با هدف اجتماعی و مراقبتی که مراقبت را به بیرون از مرزهای فردی ما گسترش می‌دهند و به قول دستادستی‌ها بذرهای ساخت آینده بهتر هستند. بسته به پروژه انتخابی فعالیت‌های بین دورهمی با هم یا به تنهایی انجام خواهند شد.
پیشنهاد جلسه اول می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد: تا جلسه بعدی هیچ ماده غذایی را خراب نکرده و دور نمی‌ریزیم. / در پروژه در جریان دستادست مشارکت می‌کنیم.

پروژه جمعی دورهمی: پروژه‌هایی تفریحی که برای حال خوب دورهمی‌ها با هم و همان جا انجام خواهند داد.
پیشنهاد جلسه اول: امروز با هم ده سلفی خنده‌دار می‌گیریم.

پروژه شخصی: پروژه‌هایی که هر کدام از شرکت‌کنندگان به تنهایی باید تا جلسه بعدی آن را انجام بدهند و بهتر است کاری برای بهبود حالشان باشد.
پیشنهاد جلسه اول: تا جلسه بعدی یک قدم جدید برای آرزوی جدیدم برمی‌دارم.

دانلود بازی کارتی مراقبت:

 

این بازی را تحت استاندارد کپی لفت منتشر می‌کنیم. بنابراین هرگونه استفاده غیرتجاری از آن به وسیله شما مجاز است، فقط لطفا و حتما به منبع اولیه کار اشاره کنید. در صورتی که پیشنهاداتی برای تغییر بازی داشتید یا تغییراتی در آن انجام دادید آن را برای ما ارسال کنید تا در صورت امکان به نام خودتان منتشر کنیم.

بعد از دانلود فایل بازی کارتی مراقبت آن را از حالت فشرده خارج کنید. خواهید دید که پنج برگه آ۴ در اختیار شما قرار می‌گیرد. یک برگه مربوط به آموزش بازی است و دو برگه دیگر براساس نام تصویر باید پشت و روی یک صفحه پرینت شوند.

بعد از پرینت کافی است با قیچی کارت‌ها را از هم جدا کرده و بازی کنید.

برایمان از گروه‌هایی که تشکیل داده‌اید و پروژه‌هایی که تعریف کرده‌اید بنویسید و بفرستید. تا جای ممکن در شبکه‌های اجتماعی (بدون ذکر نام) منتشرشان خواهیم کرد تا انگیزه‌بخش دیگران باشد.