دور هم، مراقب هم

«دورِ هم، مراقبِ هم» یعنی

از خودمان، دیگران، محیط زیست‌مان، گیاهان و جانوران مراقبت می‌کنیم.

دور هم، مراقب هم

دستادست هم بودن در سال‌های قبل برای ما و شما شراکت در یک پروژه تجارت عادلانه بود. ما با هم از کسب‌وکارهای صنایع دستی با اولویت گروه‌های به حاشیه رانده شده و زنان حمایت می‌کردیم. این کار شکلی از مراقبت بود. مراقبت ما و شما از هم، دیگران، عدالت بیشتر و محیط زیست.
امروز با تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی گمان می‌کنیم ما هم باید تغییر کنیم و دستادست هم به شکل جدیدی از مراقبت روی بیاوریم. در این باره با یک فرم نظرسنجی از شما پرسیدیم که به چه اشکالی از مراقبت احساس نیاز می‌کنید و بر مبنای پاسخ‌هایی که به ما دادید و آنچه که خودمان تجربه می‌کنیم کمپین «دور هم، مراقب هم» را طراحی کردیم. این کمپین یک کمپین ناتمام است، چون همواره منتظر پیشنهادات شما است تا بخش‌ها و مراحل جدیدی به آن اضافه شود.

گام اول: مراقبت دوستانه

یکی از چیزهایی که شما می‌خواستید این بود که جایی و کسی را برای حرف زدن، گفتن و شنیدن داشته باشید، جایی امن و پذیرا. روزها به این فکر کردیم که چطور می‌توانیم چنین جایی برای شما فراهم کنیم و در توان و امکان ما نبود تا اینکه ناگهان یک ایده جدید به ذهن‌مان رسید. اینکه به شما کمک کنیم خودتان چنین جایی را خلق کنید. بازی ساده و کارتی «مراقبت» برای همین کار طراحی شده است و به شما کمک می‌کند با دعوت از دوستان نزدیک و مورد اعتمادتان (بسیار مهم است که حتما کاملا مورد اعتماد شما باشند) شکلی از همنشینی را بسازید که در آن همه شما از همدیگر مراقبت می‌کنید و حتی این مراقبت را به جهان بیرون و اجتماعی هم گسترش می‌دهید.

برایمان از گروه‌هایی که تشکیل داده‌اید و پروژه‌هایی که در قالب بازی تعریف کرده‌اید بنویسید و بفرستید. تا جای ممکن در شبکه‌های اجتماعی (بدون ذکر نام) منتشرشان خواهیم کرد تا انگیزه‌بخش دیگران باشد.

گام دوم: مراقبت از کسب‌و کار و اشتغال خُرد زنان

ما پروژه‌های مشخص مراقبتی برای کمک به افراد و زنان تعریف می‌کنیم. این پروژه‌ها شامل کمک هزینه خرید ابزار کار و مواد اولیه و کمک هزینه شرکت در کلاس‌های مهارت‌آموزی برای زنانی از گروه‌های به‌حاشیه‌رانده‌شده خواهند شد. هزینه این پروژه‌های اجتماعی دستادست از فروش بسته‌های هدیه ما تامین خواهند شد. ما برای هر پروژه یک یا چند بسته طراحی و معرفی می‌کنیم که با خرید آنها می‌توانید باعث پیشبرد آن پروژه شوید.

پروژه اول مراقبت: تامین هزینه آموزش و ابزار کار خانم زا

خانم زا مجرد و عضو خانواده‌ای پرجمعیت است که محل زندگی‌شان در اطراف تهران از امکانات شهری مانند گاز بی‌بهره است. او به دلیل کمبود مهارت و امکانات قادر یافتن کار نبوده است. خانم زا برای پروژه اول انتخاب شد چون مصرانه و پیگیرانه به دنبال کار بود، عضو خانواده‌ای از گروه‌های به حاشیه رانده [...]

برای کسب اطلاعات بیشتر به تلگرام یا اینستاگرام ما مراجعه کنید.