روز جهانی زنان روستایی

روز جهانی زنان روستایی

در پایان سال ۹۶، ۸۴ درصد همکاران دستادست را زنان روستایی تشکیل می‌دادند. ۱۵ اکتبر روز جهانی این زنان است. شعار امسال سازمان ملل این بود: ” زیرساخت‌های پایدار، خدمات و حمایت اجتماعی برای برابری جنسیتی و توان‌افزایی زنان و دختران روستایی”.

۳۰ تا ۶۰ درصد کشاورزان در آسیا و آفریقا را زنان تشکیل می‌دهند. مناطقی که بیش از ۸۰ درصد غذای جهان را تامین می‌کنند. اما این زنان کمتر از ۱۳ درصد زمین‎های کشاورزی را در اختیار دارند، دسترسی کمتری به خدمات مالی دارند و محصولات‌شان را ارزان‌تر از مردان خریداری می‌کنند. در واقع حجم عظیم کار زنان روستایی اکثر اوقات کار بدون مزد است. نسبت به شهرها ۳۸ درصد امکانات بهداشتی و مراقبتی کمتری دریافت می‌کنند. تنها ۲۰ درصد از زنان روستایی به آب سالم دسترسی دارند. دو برابر بیشتر از دختران در شهرها امکان دارد که در سنین پایین ازدواج کنند. بیش از نیمی از زنان فقیر روستایی از سواد ابتدایی برخوردار نیستند.

خیلی خلاصه می‌توان گفت نابرابری عمیقی بین زنان روستایی، مردان روستایی و شهری، و حتی زنان شهری وجود دارد. حمایت از زنان روستایی و خرید از آنها می‌تواند گامی باشد برای حرکت به سمت برابری بیشتر و افزایش توان و قدرت این زنان برای ایجاد تغییر در زندگی‌شان. حمایتی به اندازه توان و دستان ما.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.