منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمت شکری واجب.

در این شرایط فعلی مقدمه ای بهتر که وصف حال باشه پیدا نکردم! خدا وکیلی با این همه دلیل برای مرحوم شدن از پراید روی زمین (که دیگه تکراری و دمده شده) و هواپیما روی هوا و روغن پالم تو لبنیات (که لااقل اسمش با کلاس تره) و آرسنیک تو برنج و کاه تو آبلیمو و آبیاری میوه و سبزیجات با فاضلاب و کاتالیزور نیکل تو روغن و آلودگی هوا و سکته قلبی و … واقعا هم بر هر نفسی که فرو می رود اگر برآمد دو شکر که چه عرض کنم دویست شکر واجبه!

فعلا تا شما دارید شکر خدای رو به جای می آورید، بریم سراغ ماجراهای هفته قبل…

113-1
فاجعه هفته

کشته شدن انسان ها همیشه واقعه تلخیه. حالا اگر این انسان ها ایرانی باشن و تو فاجعه ای مثل سقوط هواپیما از دست برن که دیگه بدتر. تسلیت میگم به همه هموطنان.

اما لااقل از این بعد از این نکته تو آگهی های شرکت های هواپیمایی هم استفاده کنند، مثلا:

– آیا از زندگی در شرایط اقتصادی فعلی خسته شده اید؟ آیا هر چه می گردید شغل مناسبی پیدا نمی کنید؟ آیا با نامزدتان به مشکل خورده اید؟ اصلا آیا از کوتاهی قد رنج می برید؟ دیگر نگران نباشید! با ما سفر کنید تا برای همیشه از دست مشکلات تان خلاص شوید! شرکت هواپیمایی فورسلی تو پارادایس!

– من همیشه آرزو داشتم که یه کار هیجان انگیز بکنم، بانجی جامپینگ، پاراگلایدر و… اما دیگه اینا تکراری شده، از وقتی با پروازهای شرکت هارورفلاینگ مسافرت می کنم، هر سفر تبدیل به یک خاطره هیجان انگیز می شه!

و امثالهم! خوبی ماجرا اینه که اون دنیا ایرانی ها تنها آدمایی هستن که با هواپیما اومدن بهشت!

113-2
ورزشکار هفته!

به نقل از وبسایت رسمی برنامه نود “داستان از این قرار است که هر زمان آرون رمزی برای آرسنال گل می زند یک آدم معروف از دنیا می رود .این داستان اولین بار در سال ۲۰۱۱ رخ داد وقتی که آرون رمزی مقابل منچستریونایتد موفق به گلزنی شد روز بعد بن لادن رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده کشته شد. دفعه بعدی در همان سال ۲۰۱۱ بود که آرون رمزی این بار دروازه تاتنهام را باز کرد و چند روز بعد از آن استیو جایز مدیر پیشین کارخانه مشهور اپل از دنیا رفت. چند روز بعد این داستان تکرار شد و آرون رمزی مقابل المپیک مارسی موفق به گلزنی شد و این بار خبر مرگ معمر قذافی رهبر لیبی را شنیدیم. تقریبا همه به نفرین آرون رمزی ایمان آورده بودند و این بار ویتنی هیوستون خواننده آمریکایی بعد از گلزنی بازیکن جوان آرسنال مقابل ساندرلند قربانی شد و از دنیا رفت. نفر بعدی باب والدز پیانیست مشهور کوبایی بود که تنها یک روز بعد از گلزنی رمزی از دنیا رفت. ششمین قربانی این بازیکن ولزی خورخه رافائل ویدلا یکی‌ از فرماندهان معروف آخرین دیکتاتوری آرژانتین که یک روز پس از گلزنی رمزی مقابل ویگان از دنیا رفت. چهار ماه بعد رمزی مقابل مارسی گل زد، درست در همان روز کن نورتون بوکسور آمریکایی جان خود را از دست داد. یکی از آخرین قربانیان رمزی پل واکر بازیگر هالیوود بود که دقیقا در روزی که این بازیکن ولزی دو گل مقابل کاردیفسیتی به ثمر رساند از دنیا رفت. آخرین بار هم شنبه بود که رمزی در پیروزی آرسنال مقابل منچسترسیتی در جام خیریه گل زد و دو روز بعد رابین ویلیامز ستاره مشهور هالیوود در سن ۶۳ سالگی خودکشی کرد و از دنیا رفت.”

واقعا باید از فیفا پرسید که وقتی سوارز رو به خاطر یه گاز ناقابل (بنده خدا شنیده بود ایتالیایی ها گوشت تلخن خواست امتحان کنه!) اونجوری محروم می کنن، چرا این آقای رمزی رو که خون این همه آدم معروف به گردنش که نه به ساق پاشه، کاریش ندارن؟ بنده پیشنهاد می کنم اینطوری تنبیهش کنن که از این به بعد هر وقت تیمشون خواست بره جایی مسابقه بده، رمزی رو جداگونه با پروازهای ایرانی بفرستن! دو تا پرواز بره بیاد دیگه گل زدن از سرش می افته که هیچ اگه از فوتبال خداحافظی نکنه احنمال زیاد پستشو عوض کنه دروازه بان بشه!

البته رابین ویلیامز کمدین معروف هالیوودی به گفته پلیس خودکشی کرده. میگن افسردگی داشته و اخیرا مبتلا به پارکینسون شده. این مساله خودش نشون دهنده اینه که عرصه طنز و طنازی چه عرصه سخت و دشواریه. در بعضی جاها مبتلا به افسردگی میشن و بعضی جاها هم ممکنه مبتلا به برخورد با جسم سخت! به هر حال جزو مشاغل سخت محسوب می شه دیگه! آقا این بیمه مارو کی می ده؟ ما با بیست سال باید بازنشسته شیم ها؟!

نویسنده: یاشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.