چرخ خیاطی برای دریاچه ارومیه - قسمت دوم

چرخ خیاطی برای دریاچه ارومیه - قسمت دوم

داستان‌های دستادست

چرخ خیاطی برای دریاچه ارومیه – پاییز و زمستان ۱۳۹۴

قسمت دوم

تصمیم گرفتیم با کمک انجمن دامون یه کمپین جمع‌سپاری راه بندازیم و پول خرید چرخ خیاطی‌ها رو با کمک مردم جمع کنیم. طول کشید، اما از پسش براومدیم. هیچ وقت لحظه شیرین تامین مبلغ پروژه و خرید چرخ خیاطی‌ها فراموش‌مون نمی‌شه. گریه و خنده‌مون که با هم قاطی شدن. عجب روزایی بود.

چیزهای مهمی هم از این پروژه یاد گرفتیم:

– فهمیدیم یکی از بهترین راه‌ها برای مستقل موندن و اجرای پروژه‌های اجتماعی، استفاده از این شیوه تامین مالیه. برای همینه که تو پروژه آخرمون برای خرید ماشین‌های پارچه‌بافی هم می‌خوایم از همین روش استفاده کنیم. (البته کسانی که به پروژه پارچه کمک کنن می‌تونن معادل کمک‌شون بن تخفیف در خرید پارچه دریافت کنن.)

– ما چرخ‌ها رو بر مبنای نیاز اعلام شده گروه تهیه کردیم، اما به مرور زمان دیدیم که چقدر مشکلات دیگه در مسیر وجود داشت. به عنوان مثال با وجود اینکه زنان تعاونی‌های روستای قره قوزلو آموزش‌های لازم برای چهل تکه دوزی رو دریافت کردن و تونستن سرویس آشپزخونه‌های با کیفیتی تولید کنن، به خاطر سختی تهیه پارچه‌های مورد نیازشون نتونستن در این حیطه فعالیت زیادی داشته باشن. براساس این تجارب و دانش اندوخته است که حالا وقتی پروژه طراحی می‌کنیم خُرد و چرخه‌ای جلو می‌ریم و تعاملی.

توی قسمت بعدی آلبوم تصویری سیر تحول محصولات گروه رو می‌بینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.