گروه زنان خانه هدی پشت گاراژها

گروه تولیدکننده محصولات سوزن‌دوزی، کیف، دستبند و…

گروه زنان خانه هدی پشت گاراژها

معرفی این گروه را به قلم خودشان بخوانیم: «گروه زنان خانه هدی پشت گاراژها با ۸ نفر شروع به فعالیت نمودند. پس انداز اولیه برای هر نفر در ماه ۵۰۰۰ تومان تعیین شد که در جلسه بعد از واریز یارانه، تحویل سرگروه می شد. البته این مبلغ در ماه سوم با توافق اعضا به ۳۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت و تثبیت شد. سرگروه و منشی توسط خانم‌ها انتخاب شدند. خانم نصرت حسن زهی به عنوان سرگروه و خانم نسرین گرگیج به عنوان منشی حسابی در نزدیکترین بانک محل باز نمودند. خانم زهرا حسن زهی به تعداد خانم‌ها دفترچه پس‌انداز تحویل سرگروه دادند. همچنین در مصاحبه‌های نیازسنجی مشخص شد که خانم‌ها بیشتر به خیاطی و سوزن‌دوزی علاقه‌مند هستند و در این زمینه مهارت‌هایی نیز دارند و خواهان گرفتن گواهینامه مهارتی در زمینه های سوزن‌دوزی و خیاطی هستند.

قرار شد جلسات گروه هر دوشنبه به طور مرتب در ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح و در منزل خانم نصرت حسن‌زهی برگزار شود. خانم‌ها جهت برخی مشاوره‌های مددکاری به مددکار دفتر تسهیلگری مراجعه می‌کردند و یا در منزل خودشان مشاوره می‌گرفتند. برخی مشاوره‌های حقوقی درباره خانم‌های فاقد مدارک هویتی نیز توسط کارشناس حقوقی انجام می‌شد.

گروه، دوره‌های افزایش و ریزش خود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با  تعداد ۱۲ نفر تثبیت شده است. در خرداد ماه ۹۸ خانم‌ها بازدیدی از خانه هدی شیرآباد داشتند که تاثیر زیادی در تصمیمات بعدی‌شان برای گروه و کار در آن داشت به طوری که درخواست کردند سرگروه فعال‌تری داشته باشند و بر همین اساس با صحبت و رای‌گیری تازه و با نظر اعضا و موافقت سرگروه قبلی، خانم مدینه ملایی به عنوان سرگروه جدید توسط خانم‌ها انتخاب شد. جلسات در حال حاضر در منزل خانم مدینه ملایی برگزار می‌شود.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.