روز جهانی تجارت عادلانه 2020

روز جهانی تجارت عادلانه بهانه‌ایست برای فکر کردن به جهانی که می‌خواهیم داشته باشیم. جهانی که در آن شرایط کار انسانی است و همه دستمزدی در شان یک زندگی خوب و سالم دریافت می‌کنند. مراقب زمین، خاک، آب، هوا، گیاهان و حیوانات هستیم. مصرف مسئولانه است، گرسنگی و تولید انبوه زباله وجود ندارد. تبعیض و بی‌عدالتی در کار و زندگی وجود ندارد. زن و مرد دستمزد و شرایط کاری برابر دارند و کودکان مجبور به کار نیستند.
سیاره‌ای که ما می‌خواهیم، سیاره‌ای سبزتر، آبی‌تر و عادلانه‌تر است…

ما از امروز به مدت یک هفته به مناسبت این روز بیشتر درباره تجارت عادلانه و مسائل مرتبط با آن صحبت خواهیم کرد.

بحران‌های پی در پی اقتصادی به ویژه در سال گذشته به کسب و کارهای کوچک و تجارت عادلانه آسیب زیادی وارد کرد. حالا ویروس کرونا شرایط را سخت‌تر هم کرده است. وضعیت معیشتی عده زیادی در معرض تهدید است، ما با مشکلات و رنج بسیاری دست به گریبانیم، اما با اراده‌ای قوی برای عبور از این بحران ایستاده‌ایم. اما این کار بدون حمایت شما میسر نمی‌شود.

 

پشتیبان تجارت عادلانه باشیم:

با حمایت از پروژه‌های در دست اجرای آن

با معرفی آن به دیگران

همچنین وضعیت جهان در دوران کرونا به ما نشان داد که چرا بیش از همیشه به تجارت عادلانه نیازمندیم:

حال که به خاطر تحریم، مشکلات اقتصادی و… قادر به همکاری با شبکه جهانی تجارت عادلانه نیستیم. استانداردی برای تجارت عادلانه ایران تعریف کرده‌ایم و آماده همکاری با هر مجموعه‌ای هستیم که قصد پیوستن به این استاندارد را داشته باشد.

دستادست در سال‌های ۹۶ و ۹۷ دو دوره مسابقه و نمایشگاه عکس با عنوان “تی‌تی‌کا؛ گلی که از میان سنگ‌ها می‌روید” برگزار کرد. به مناسبت هفته تجارت عادلانه و این روزهای تعلیق این عکس‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.