فست فشن

فست فشن

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۳ طی یک حادثه آتش‌سوزی ۱۱۰۰ کارگر صنعت پوشاک در بنگلادش کشته شده و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند. این اتفاق توجه همه را به این نکته جلب کرد که لباس‌هایی که می‌پوشیم چطور و تحت چه شرایطی تولید می‌شوند؟ مستندهایی مانند “هزینه واقعی” به جهان نشان دادند که فست فشن چطور به محیط زیست آسیب می‌زند و از نیروی کار اجباری (مبتنی بر برده‌داری) استفاده می‌کند تا لباس‌هایی که به دست مشتری می‌رسند ارزان باشند.

آگاهی خریداران در سراسر دنیا، و اعتراضاتی که به این شیوه داشتند منجر به ایجاد تغییرات مثبتی در دنیای مد شد. کمپانی‌های زیادی مجبور شدند تغییرات مثبتی در راستای رعایت حقوق نیروی کار و آسیب نزدن به محیط زیست، ایجاد کنند.

البته که کمپانی‌های بزرگ مقاومت می‌کنند و هنوز راه طولانی‌ای برای رسیدن وضعیت مطلوب وجود دارد. اما همین تغییرات رخ داده، به خوبی قدرت خریداران و مخاطبان را نشان می‌دهد. اگر تا جایی که می‌توانیم حواسمان به پشت صحنه تولید باشد، می‌توانیم با خریدهایمان هم در دنیا اثر مثبتی ایجاد کنیم. خرید نکردن از مجموعه‌هایی که در حق کارگران ظلم می‌کنند یا به محیط زیست آسیب می‌زنند، و خرید کردن از مجموعه‌هایی که این اصول را رعایت می‌کنند، درست مثل رای دادن می‌ماند. یک رای اثرگذار که می‌تواند منجر به رشد و تقویت یکی، و تضعیف و نابودی شکل دیگر شود.

قرار ما

قرار ما از این به بعد این باشد، قبل از هر خریدی تا جایی که ممکن است از خودمان بپرسیم:

#کی_ساخته_چطوری_ساخته ؟

 

منبع: سایت http://www.thegoodtrade.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.