برای کمک به زنانی که از خشونت اقتصادی رنج می‌برند چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

برای کمک به زنانی که از خشونت اقتصادی رنج می‌برند چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

 

۱- کمک کنیم تا اعتماد بنفس لازم برای حرکت به سمت تغییر را به دست آورند. این کار را نه با تعریف‌های توخالی که با دیدن و نشان دادن توانایی‌ها و فرصت‌های بالقوه انجام دهیم.

۲- فرصت‌های مهارت‌آموزی، و آموزشی در زمینه‌های مورد علاقه این افراد را به آنها معرفی کرده و تشویق‌شان کنید از آنها استفاده کنند.

۳- اغراق نکنید. وعده موفقیت بزرگ و سریع ندهید.

۴- اگر کمک کوچکی از دست‌تان برمی‌آید در همان حد اعلام آمادگی کنید. مثلا اگر می‌توانید در نگهداری بچه‌ها یک روز در هفته به چنین زنی کمک کنید بسیار عالی خواهد بود. سعی نکنید به خودتان فشار بیش از حد برای کمک وارد کنید، چون در این صورت خیلی زود سرخورده و بی‌حوصله خواهید شد که این خودش یک مشکل جدید برای این زن خواهد بود.

۵- شکست خوردن برای آدمی که تجربه خشونت دارد می‌تواند بسیار دردناک‌تر باشد. در این موارد سعی کنید در کنارشان باشید و توضیح بدهید که یادگیری و شکست‌های گاه به گاه جزئی از روند فعالیت اقتصادی هستند.

۶- اگر فرصت شغلی یا کسب درآمدی دیدید که قابل استفاده برای این فرد بود حتما او را معرفی کنید.

۷- وقتی قصد خرید یک کار یا استفاده از خدمتی را داریم که توسط کسب و کارهای کوچک زنان عرضه می‌شود، در صورت امکان از این کسب و کارها خرید کنیم.

۸- اگر صاحب کسب و کاری هستید در صورت امکان برای نیروی کار تبعیض مثبتی برای استخدام این افراد در نظر بگیرید.

۹- اگر صاحب کسب و کاری هستید و چنین زنانی برای شما کار می‌کنند با انعطاف‌پذیر کردن شرایط کار به آنها کمک کنید.

۱۰- اگر از خدمات دولتی و سازمانی که به زنان برای شروع کسب و کارشان داده می‌شود مطلع هستید این اطلاعات را در اختیار ایشان قرار دهید.

۱۱- اگر سازمان غیردولتی می‌شناسید که در زمینه خشونت علیه زنان فعالیت می‌کند یا فعالیت‌های عام‌المنفعه برای حمایت اقتصادی از کسب و کارهای زنان دارد، به آنها معرفی کنید.

۱۲- اگر صندوق قرض‌الحسنه‌ محلی یا خیریه‌ای را می‌شناسید که وام‌های کم‌بهره و بدون ضامن به افراد می‌دهند شرایط را برام وام‌گیری این زنان و شروع فعالیت اقتصادیشان فراهم کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.