اصطلاحی مشابه سبز شویی (greenwashing) است. وقتی شرکت‌ها برای بازاریابی و تبلیغات وانمود کنند مدافع حقوق زنان و پیشرو هستند، اما در عمل هیچ اقدام واقعی در جهت ایجاد برابری و تامین حقوق زنان انجام ندهند «فم واشینگ» انجام شده است. مثلا شرکت پریمارک از توانمندسازی و دفاع از زنان صحبت می‌کند اما حقوق پرداختی به زنان در زنجیره تولید این شرکت حتی در حد تامین زندگی نیست. شرکت REI هم از حقوق زنان در تبلیغاتش حرف می‌زند، اما هیچ کاری برای برابر شدن سهم زنان در مدیریت یا عادلانه کردن سیاست مرخصی‌هایش انجام نداده است.

مثال دیگر فیلم­‌هایی است که اعلام می‌کنند از هنرپیشه زن به جای مرد استقاده کرده‌اند، بدون این­‌که تغییر در ماهیت مردسالارانه تهیه فیلم و حتی خود فیلمنامه انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.