کارهای دفتری و پشتیبانی را به اشتراک بگذارید

کارهای دفتری و پشتیبانی را به اشتراک بگذارید

 

همان‌طور که همچنان عده زیادی کارهای خانگی را وظیفه و کار مختص به زنان در خانه می‌دانند، بخشی از کارهای دفتری و پشتیبانی را هم کار زنان در محیط کار می‌دانند. کارهایی مثل یادداشت برداشتن از جلسات، کار کردن و آموزش دادن به افراد تازه استخدام شده، هماهنگ کردن برنامه‌ها و…
در ظاهر به نظر نمی‌رسد این کارها مشکلی داشته باشند، اما اگر ساعت کاری زنان به میزان زیادی صرف این بخش از فعالیت‌ها شود، از فعالیت‌های اصلی که می‌تواند منجر به رشد آنها در محیط کار شود دور می‌مانند و در یک سطح خاص درجا می‌زنند.
در یک مطالعه نشان داده شد وقتی مردان برای کمک به دیگر اعضای تیم دیر در جلسه حاضر شدند ۱۴ درصد تشویق بیشتری نسبت به زنانی که دقیقا همان کار را انجام داده بودند کسب کردند. در نقطه مقابل در صورت دادن پاسخ منفی به درخواست کمک در این زمینه، زنان ۱۲ درصد سرزنش بیشتری نسبت به مردانی که دقیقا همین کار را انجام داده بودند گرفتند.

بنابراین:
– حتی اگر زنان خودشان داوطلب انجام نقش‌های پشتیبانی و دفتری باشند، باز هم شما این وظایف را به شکل عادلانه‌ای در کل تیم تقسیم کنید تا همه اعضا فرصت‌های یکسانی برای رشد و ارتقا داشته باشند. چرخشی کردن این وظایف می‌تواند یک راه حل باشد.
– زنان را به سمت نقش‌هایی که اجازه توسعه مهارت‌ها و آموختن مهارت‌های جدید را می‌دهند سوق دهید. این مسئله ارتباط تنگاتنگی با اعتماد بنفس دارد که در یادداشت‌های قبلی هم به آنها اشاره کردیم. زنان در انجام کارهای آشنای هر روزه و کلیشه شده مهارت دارند، پس در انجام آنها احساس اعتماد بنفس می‌کنند و ممکن است حتی سعی در امتحان کردن کارهای جدید نکنند. اما معمولا این ارتباط دوطرفه است، یعنی توسعه مهارت‌ها و امتحان کردن کارهای جدید باعث افزایش اعتماد بنفس می‌شود، همان طور که اعتماد بنفس جرات انجام کارهای جدید را می‌دهد.
– نگذارید زنان در نقش مادر تیم فرو بروند، حتی اگر همه از این موقعیت راضی باشند.
– نگذارید انجام تمام کارهای وقت‌گیر بدون پاداش مانند هماهنگی جشن‌ها و… بر عهده زنان باشد، حتی اگر بهانه این باشد که زنان در انجام این کار خیلی بهترند. این مسئله یک کلیشه جنسیتی است و همه اگر بخواهند می‌توانند در انجام این کارها خوب باشند. پس با جدیت عملکرد خوب را از همه طلب کنید و نگذارید با انجام سرسری کارها دوباره مسئولیت را به زنان برگردانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.